• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Snabb lån för pensionär.

K

Kinsan

Gäst
Poäng: 0
Min mor behöver renovera ett rum i sitt hus inom 1.5 veckor innan hennes nya hyresgäster ska flytta in och skulle behöva ta ett lån. Vet någon vart hon kan vända sig till? 79år är hon, äger 1 hus som knappt är belånat alls och inga andra lån eller krediter men de flesta sidor verkar ha 72 år som Max gräns. Tyvärr kan jag inte hjälpa henne.

Någon som vet någon med högre åldersgräns?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
K

Kinsan

Gäst
Poäng: 0
Kan hon det med sin ålder? Jag kan tyvärr inte mycket om sånt. Men är det bra att vända sig dit för cirka 10000kr med UC osv Går det snabbt (2-3dagar) att få ut pengarna i så fall?
 

Kalaskulan

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
20 Februari 2020
Meddelanden
273
Mottagna reaktioner
237
Poäng
407
Min mamma vet jag lånade av Ikano vid 77-78. Kanske kan vara ett tips?
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
695
Poäng
637
Har ni inga släktingar ni kan låna 10.000:- av? Hon har ju ett bolån redan, kolla med banken hon har det hos om den minimala höjningen.
Ska ni renovera själva? Om inte: Ta det på avbetalning/faktura om ni anlitar hantverkare, då har hon ju ett tag på sig att betala.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 204
Poäng
4 807
Nu är det säkert för sent men annars hade hon kunnat begära deposition på 1-2månaders hyra och då hade hon inte behövt låna lika mycket.
 
K

Kinsan

Gäst
Poäng: 0
Tack för era svar, vi renoverar själva och har lagt en väldigt massa pengar nu vart det en i stort sett sista kostnad kvar.

Jag fick på ferratum med 3 anmärkningar. Helt galen värld vi lever i när jag får ta lån med dålig ekonomi och min mor som har bästa på alla sorters upplysningar får nej tack vare åldern. När hon dessutom äger ett hus värt miljoner.
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Hon ska kontakta sig bank där hon har bolånet och se om hon kan öka bolånet. Billigaste alternativet.

Som sista utväg finns det väl just långivare där pensionärer kan belåna sina lågt belånade bostäder.
 

henke88

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
369
Mottagna reaktioner
94
Poäng
267
Hon ska kontakta sig bank där hon har bolånet och se om hon kan öka bolånet. Billigaste alternativet.

Som sista utväg finns det väl just långivare där pensionärer kan belåna sina lågt belånade bostäder.
Stadshypotek?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp